Següent: Consorci per a la Normalització Lingüística

Servei Lingüístic de la UOC

Imma Sánchez - Directora

El Servei Lingüístic ha col·laborat amb els Estudis de Filologia Catalana en diversos projectes com ara Interlingua, materials didàctics de tecnologies lingüístiques per a cursos d’estiu, desenvolupament d’eines lingüístiques, coautoria de manuals universitaris. També ha participat en la direcció de treballs de final de carrera d’estudiants que han volgut saber com funciona un servei lingüístic. Totes les col·laboracions entre professorat i tècnics del Servei han tingut un component d’aprenentatge mutu, de tàndem docent-tècnic, en definitiva, de complicitat professional i de simbiosi perquè la participació s’ha orientat a assolir l’objectiu universitari per excel·lència: la transmissió de coneixement.

Un dels aspectes que des del Servei hem trobat més interessants és que el programa de Filologia Catalana ofereix des que va començar la incorporació d’assignatures relacionades amb l’assessorament lingüístic (correccions, traduccions, etc.) i amb les tecnologies de suport a la llengua (traducció automàtica, memòries de traducció, explotació lèxic, etc.), àmbits molt útils per a la sortida professional dels estudiants que es vulguin dedicar a la llengua de manera més pragmàtica.