Anterior: Vicent Garcia Perales. Consultor.   Següent: Faustino Diéguez Vide. Consultor.

Cecili Garriga Escribano. Tutor i consultor.

Quan compto que fa deu anys que formo part dels estudis de Filologia Catalana a la UOC em sembla mentida. Però si penso en les persones, m’adono de la quantitat d’experiències que he pogut viure dia a dia, i en l’enriquiment personal i professional que m’ha suposat estar en una universitat «virtual», però tan arrelada a la realitat.

I és que el que té més valor per a mi, ha estat la relació amb els estudiants, veure la seva motivació per conèixer la literatura, per entendre els mecanismes de funcionament de la llengua, una motivació que neix d’un desig de saber i d’un amor cap a la pròpia cultura, una motivació que els fa seguir endavant malgrat haver de compaginar l’estudi amb la feina, la família, o les pròpies dificultats derivades de vegades d’anys apartats de l’estudi, o fins i tot de no haver tingut oportunitat de cursar estudis superiors fins ara. I tot això amb un nivell d’exigència altíssim, que fa dels titulats de la UOC persones excel·lentment formades, amb sòlides bases científiques, i alhora conscients de la seva responsabilitat envers la societat.

Per això, davant d’aquest desè aniversari, vull felicitar a totes les persones que formen o han format part dels estudis de Filologia Catalana, i esperonar-los en aquesta nova etapa que s’inaugura, amb l’adaptació dels estudis a l’Espai Europeu, que de ben segur obrirà noves oportunitats als nostres estudis.