Anterior: La Càtedra de Multilingüisme Linguamón–UOC

Centre de Documentació de la Secretaria de Política Lingüística

eheidepriem1

Elena Heidepriem, Directora

Des de fa gairebé 10 anys, el Centre de Documentació de la Secretaria de Política Lingüística i el programa de Filologia Catalana de la UOC han mantingut una estreta relació de col·laboració. El Centre ha estat sempre obert als estudiants i professors que volen aprofundir en les temàtiques de sociolingüística, política i planificació lingüístiques, dret lingüístic, didàctica de la llengua i temàtiques afins, sobre les quals disposem del fons documental més extens de Catalunya, i de tot l’Estat espanyol. Així, cada semestre rebem la visita presencial de grups d’alumnes d’aquestes matèries. Durant aquestes visites expliquem als estudiants els recursos del Centre, i la millor manera de treure’n profit, tant dels serveis presencials com dels virtuals. Els professors de la UOC reben atenció personalitzada i serveis a mida de les seves necessitats en docència i recerca. Els estudiants que fan el treball final de carrera en aquestes matèries reben assessorament pel que fa a les cerques bibliogràfiques i els facilitem documents especialitzats. El Centre obté a canvi treballs de professors i alumnes destacats per incrementar el seu fons documental amb literatura grisa, que, a part del seu valor intel·lectual, constitueix un ric fons documental impossible d’aconseguir per canals comercials i d’accés públic. Esperem doncs que aquesta estreta i profitosa col·laboració entre ambdues institucions tingui una llarga durada. Moltes felicitats per la feina feta fins ara i molta sort pels anys a venir!